Obecnie coraz więcej firm korzysta z udogodnień najnowszych rozwiązań techniki. Co za tym idzie, na rynek wprowadzane są najróżniejsze systemy, przeznaczone do wspierania sprzedaży, podnoszenia jakości obsługi klienta czy po prostu sprawnego kierowania interesem. Taki program może okazać się szczególnie przydatny przy prowadzeniu salonu fryzjerskiego.
Prowadzenie własnego zakładu wymaga dobrego podejścia do klientów, a także umiejętności zarządzania. Niezwykle pomocna jest tutaj automatyzacja części procesów, na którą pozwala właśnie oprogramowanie do zarządzania. Przygotowaliśmy listę najciekawszych funkcji, które wiążą się z posiadaniem takiego nowoczesnego systemu.
Terminarze i karty klientów
Umiejętne zarządzanie czasem to klucz do sukcesu w biznesie, dlatego przejrzysty i rzetelnie prowadzony kalendarz wizyt to absolutna podstawa. Przy posiadaniu komputerowego oprogramowania nie będzie to już problemem – zamiast uciążliwego prowadzenia papierowej dokumentacji, wszystkie informacje o datach i szczegółach wizyt będzie można znaleźć w wygodnym, cyfrowym systemie. Za pomocą kilku kliknięć sprawdzimy i w razie potrzeby zedytujemy dane, a wszelkie zmiany będą natychmiast widoczne dla wszystkich pracowników salonu.
Dodatkowym udogodnieniem są karty klientów, w których przechowywać możemy najważniejsze informacje dotyczące osób, które korzystają z naszych usług (m.in. dane kontaktowe, informacje o alergiach, zakupione usługi). Dzięki odnotowywanym tam informacjom – a także możliwości łatwego wyszukiwania ich, jesteśmy w stanie zapewniać swoim klientom wyjątkową obsługę.
Aplikacje dla konsumentów
Program komputerowy zaprojektowany w XXI wieku nie obyłby się bez wykorzystania internetowej i komórkowej mobilności. Nam, jako ludziom zajętym nierzadko zdarza się zapomnieć dnia i godziny umówionych wizyt, dlatego elektroniczne alarmy oraz powiadomienia są niezwykle przydatne. Oprogramowania dla salonów fryzjerskich, takie jak Versum, posiadają właśnie taką możliwość – system automatycznego powiadamiania w ramach specjalnej aplikacji albo po prostu wiadomości sms/e-mail. Wysyłane wiadomości mogą dotyczyć nie tylko daty odwiedzin, ale również nowości w ofercie salonu, zbliżających się eventów, promocji i zniżek na usługi oraz produkty itd. Takie udogodnienie jest niebywale doceniane i pomaga budować trwałe relacje z klientami.
Zobacz również: Firmę założyli na studiach. Dziś sprzedają oprogramowanie dla salonów piękności w wielu krajach
Automatyzacja pracy
Automatyzacja procesów zachodzących w firmie to ogromne ułatwienie w zarządzaniu. Oprogramowanie samo przygotowuje szczegółowe raporty z działalności salonu, kontroluje stany magazynowe i przypomina o ich uzupełnianiu, a nawet komunikuje się z klientami. Ponadto pomaga nadzorować działania pracowników i przydzielać im zadania. Częściowa automatyzacja rozliczeń wyklucza ryzyko pomyłek i znacznie ogranicza czas poświęcany dotąd na obliczenia wynagrodzeń i prowizji pracowników. Dzięki takim funkcjom system staje się prawą ręką właściciela salonu, zastępując mu niejednego specjalistę, którego zatrudnienie wiązałoby się ze znacznie większymi kosztami.
Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści, jakie wiążą się z posiadaniem nowoczesnego systemu do zarządzania salonem, nie ulega wątpliwości, że warto zastanowić się nad zainwestowaniem w tak korzystne narzędzie.