Nowy salon urody – jak go rozkręcić?

Decyzja o otwarciu własnej działalności to poważna sprawa. Trzeba się do tego naprawdę dobrze przygotować. Wybór lokalu, zakup sprzętu, dzień otwarcia z wielką pompą. Ale to dopiero początek – zobacz, co robić dalej!

Testuj najlepsze rozwiązania

Można dużo czytać, można zasięgać porady bardziej doświadczonych przedsiębiorców, ale tak naprawdę wiele rzeczy “wyjdzie w praniu”. Dopiero własne doświadczenia pozwolą Ci tak naprawdę dowiedzieć się, co jest najlepsze dla Twojego salonu. Musisz być gotów na to, że pierwsze miesiące (a w jakiejś mierze i wszystkie następne!) są swego rodzaju testem. Może się okazać, że kosmetyki, które wybrałeś, nie przypadną do gustu klientom albo że inny układ mebli byłby jednak wygodniejszy. To nic złego, niektórych rzeczy nie sposób przewidzieć. Bądź bacznym obserwatorem i wyciągaj wnioski.

Znajdź klientów i daj się znaleźć

Salon nie istnieje bez klientów. Czy zastanawiałeś się przed jego otwarciem gdzie ich szukać? Możliwości jest dużo – możesz zorganizować dni otwarte, rozdawać ulotki na pobliskim osiedlu, wykorzystać media społecznościowe. Możesz też skorzystać ze wsparcia Versum i portalu rezerwacyjnego Moment.pl. Dając potencjalnym klientom możliwość rezerwacji wizyt online wyprzedzisz konkurencję i zyskasz opinię nowoczesnego salonu, a klienci z pewnością docenią, że troszczysz się o ich wygodę. W dodatku w ten sposób dasz się znaleźć wielu osobom, które szukają w internecie usług takich jak Twoje. Zobacz jakie jeszcze korzyści płyną z używania tego systemu: https://www.versum.pl/terminarz-dla-spa/

Miej oko na konkurencję

Nawet jeśli Twoje usługi stoją na najwyższym poziomie, Twój salon prawdopodobnie nie jest jedynym w okolicy. Aby klienci wybierali Twój gabinet musisz wiedzieć, czym kusi ich konkurencja. Warto zadbać o to, by Twoja oferta się czymś wyróżniała, w ten sposób przekonasz do siebie osoby, które w innych miejscach nie znalazły nic dla siebie. Poza tym obserwowanie konkurencji – zwłaszcza silnej – może być inspirujące, będzie napędzać Cię do działania. Pamiętaj tylko, że warto grać uczciwie i nie kopiować cudzych pomysłów, bo klienci prędzej czy później to zauważą.

To, jak zaczniesz swój biznes w branży beauty ma znaczenie, bo może dać Ci zastrzyk energii albo podciąć skrzydła. Z drugiej strony liczy się też pierwsze wrażenie, jakie Twój salon zrobi na klientach. Zadbaj o to, by było jak najlepsze.